top of page
shutterstock_1062446840.jpg

Badania ad-hoc

Badania systemów organizacji dostaw

Badanie zarzÄ…dzania dostawami przez producenta artykuÅ‚ów szybkozbywalnych

  • Potrzeby i oczekiwania odbiorców

  • Odczuwanie siÅ‚y przetargowej wobec dostawców produktów

  • Postrzeganie dystansu miÄ™dzy dostawcami

  • Wskazanie benchmarku i odnotowanie odbiegajÄ…cych od normy (korzystnych i niekorzystnych z punktu widzenia odbiorcy) rozwiÄ…zaÅ„ stosowanych przez konkurencyjnych dostawców

  • Najważniejsze trendy w sposobie ksztaÅ‚towania relacji miÄ™dzy dostawcami produktów a odbiorcami 

  • Kierunki rozwoju usÅ‚ug zwiÄ…zanych z gÅ‚ównymi zadaniami realizowanymi przez dostawców

  • Rola integratora usÅ‚ug logistycznych

  • Badanie organizacji dostaw części zamiennych przez producenta urzÄ…dzeÅ„ mechanicznych

  • Badanie organizacji dostaw do odbiorców hurtowych i koÅ„cowych z punktu widzenia integratora usÅ‚ug logistycznych

  • Badanie specjalizacji branżowej integratorów usÅ‚ug logistycznych

 

Inne:

  • Badanie organizacji dostaw części zamiennych przez producenta urzÄ…dzeÅ„ mechanicznych

  • Badanie organizacji dostaw do odbiorców hurtowych i koÅ„cowych z punktu widzenia integratora usÅ‚ug logistycznych

  • Badanie specjalizacji branżowej integratorów usÅ‚ug logistycznych

Badania wewnętrznej organizacji firm logistycznych

Badanie zarzÄ…dzania flotÄ… przewoźników

  • Rozpoznanie pozytywów i negatywów wspóÅ‚pracy

  • Rozpoznanie trudnoÅ›ci w komunikacji

  • Ocena wspóÅ‚pracy na tle rynku

  • Rozpoznanie sytuacji rynkowej przewoźników

  • Ocena możliwoÅ›ci rozwoju przewoźników

 

Inne:

  • Badanie zarzÄ…dzania dziaÅ‚em sprzedaży firmy logistycznej (staÅ‚y nadzór nad jakoÅ›ciÄ… pracy handlowców)

Badania segmentacyjne odbiorców usÅ‚ug logistycznych

Badania satysfakcji klientów

Doraźne, ciÄ…gÅ‚y nadzór nad jakoÅ›ciÄ… obsÅ‚ugi

 

ZarzÄ…dzanie i organizacja

  1. Komunikacja (łatwość i szybkość uzyskania kontaktu z właściwą osobą)

  2. Kompetencje (decyzje podejmowane na szczeblu kontaktu z klientem)

  3. Elastyczność (reakcja na nietypowe sytuacje)

  4. Czas reakcji (pełne rozwiązanie zgłoszonej sprawy w akceptowalnym czasie)

  5. Raportowanie Innowacyjność (wprowadzanie nowych technologii)

  6. Informatyzacja (integracja systemów informatycznych)

 

Realizacja procesu logistycznego

  1. Terminowość dostaw

  2. Szybkość dostaw [czas realizacji dostaw zgodny z oczekiwaniami]

  3. Mobilność systemu dostaw (realizacja dostaw w niestandardowym czasie)

  4. Adekwatność Å›rodków transportu (dostosowanie pojazdów)

  5. Bezbłędność dostaw

  6. Bezpieczeństwo przesyłek

  7. Optymalizacja procesu logistycznego (minimalizacja czasu i kosztów dostaw)

  8. Poprawność i kompletność dokumentacji

 

Warunki wspóÅ‚pracy

  1. Poziom techniczny taboru

  2. Obszar działania (gęstość i zasięg sieci dystrybucji, dogodna lokalizacja)

  3. Zakres usług (kompleksowość)

  4. Potencjał Standard usług (jakość usług odpowiada proponowanej cenie)

 

Generalna ocena

  1. Wyjątkowość firmy na rynku

  2. Braki firmy w porównaniu z innymi firmami

  3. Najsłabsze strony firmy

  4. Najmocniejsze strony firmy

  5. Elementy, które w pracy firmy trzeba zmienić [krótkookresowe]

  6. Warunki poprawy/udoskonalenia jakości usług [długookresowe)

Badania konkurencji / przetargi na obsługę logistyczną

Organizacja konkursu ofert na obsługę logistyczną

  • Przygotowanie treÅ›ci i sformatowanie zapytania ofertowego

  • Selekcja i dobór firm logistycznych, do których trafi zapytanie ofertowe

  • Identyfikacja osób odpowiedzialnych w firmach logistycznych za skÅ‚adanie ofert

  • NawiÄ…zanie kontaktu z tymi osobami

  • WysyÅ‚ka zapytaÅ„ ofertowych

  • Monitorowanie spÅ‚ywu ofert

  • Zestawienie i standaryzacja ofert

  • Analiza ofert

 

Inne:

  • Badanie poziomu cen obowiÄ…zujÄ…cych na rynku za wybrane usÅ‚ugi magazynowo-logistyczne oraz badanie doÅ›wiadczenia, referencji, możliwoÅ›ci realizacji dostaw, zasobów i umiejÄ™tnoÅ›ci wybranych operatorów usÅ‚ug logistycznych

  • Badanie poziomu cen obowiÄ…zujÄ…cych na rynku na przesyÅ‚ki drobnicowe i caÅ‚opojazdowe

Badania segmentacyjne dostawców usÅ‚ug logistycznych

Badanie segmentacyjne rynku dostawców usÅ‚ug logistycznych

  • Oszacowanie wielkoÅ›ci rynku usÅ‚ug oraz wielkoÅ›ci segmentów (ujÄ™cie iloÅ›ciowe i wartoÅ›ciowe)

  • Wskazanie trendów w tych segmentach

  • Ocena konkurentów dziaÅ‚ajÄ…cych w segmentach

  • UdziaÅ‚y rynkowe

  • ZasiÄ™g geograficzny

  • Preferowane kierunki w imporcie oraz eksporcie

  • PotencjaÅ‚ wykonawczy

  • Strategia rynkowa

  • Pozycja rynkowa

Badania systemów organizacji dostaw
Badania wewnętrznej organizacji firm logistycznych
Badania segmentacyjne odbiorców usług logistycznych
Badania segmentacyjne odbiorców usług logistycznych

©2025 by Data Group Consulting. Created with Eurologistics Media Group

bottom of page